preskoči na sadržaj

Športska gimnazija Zagreb

Login
Tražilica
Službena pošta na mobitelu

Učenici i osoblje škola mogu svoju službenu poštu preusmjeriti na sustave Microsoft 365 ili Google Wordspace for Education te nakon toga jednostavno namjestiti aplikacije za primanje pošte istog proizvođača (Outlook u prvom slučaju, a Gmail u drugom). Osim toga, u oba slučaja dobivaju znatno veći pretinac e-pošte nego u slučaju da upotrebljavaju CARNET-ov poslužitelj.

Pošta se preusmjerava na sustavu CARNET info, a na istom se mjestu moraju prethodno aktivirati usluge:

Aktivacija se provodi jednom, traje od nekoliko minuta do 48 sati (izvor: CARNET-ov helpdesk, rujan 2023.), a slično vrijedi i za preusmjeravanje pošte. Nakon preusmjeravanja treba provjeriti stiže li vam pošta na željeno mjesto, na primjer tako da pošaljete sami sebi poruku s privatnog računa na službeni. Ako slučajno postupak postavljanja preusmjeravanja nije uspio iz prve, vratite se na stranicu za preusmjeravanje i ponovno kliknite na gumb Spremi (sustav za oistavljanj epreusmjeravanja nije savršen, ali, jednom namješteno, preusmjeravanje radi izvrsno).

Nakon postavljenog preusmjeravanja pošta se može čitati ili webmailom (Microsoft, Google) ili posebnim programima, koji će vam prikazivati i obavijesti o pristiglim porukama (najjednostavnije ako upotrijebite aplikacije Outlook, odnosno Gmail). Namještanje programa je vrlo jednostavno – samo treba upisati korisničko ime i lozinku.

Upute za primanje pošte
za korisnike CARNET-ovog poslužitelja

I za korisnike koji žele upotrebljavati CARNET-ov poslužitelj postoji jednostavan način za primanje pošte sa službenog korisničkog računa (@skole.hr) na mobitelima. Najjednostavnije je ako je na vašem mobitelu aplikacija imena Mail, Pošta ili slično "slobodna", tj. ako svoju privatnu poštu primate aplikacijama namijenjenim za poštu s određene domene (Gmail, Yahoo,...). Program Outlook je također jedan od izbora.

Postupak - općenito

U postavkama svog općenitog računa za elektroničku poštu definirajte novi račun i odredite da ćete sami upisati domenu (najčešće treba izabrati ručno namještanje postavki).

Isti parametri vrijede i za klijentske programe na stolnim i prijenosnim računalima (Outlook, Mail, Thunderbird,...)

Zatim, najjednostavnije:

  • upišite podatke svog korisničkog računa (ime.prezimeX je korisničko ime, ime.prezimeX@skole.hr je adresa elektroničke pošte)
  • za ulazni server izaberite:
    • IMAP protokol
    • ime servera mail.skole.hr, port (priključak) 993
    • metoda šifriranja SSL/TLS
    • zahtijevaj prijavu pomoću sigurne provjere autentičnosti lozinke
    • pod korisničko ime korisničko ime bez domene (npr. loptica.spogic, ne loptica.spogic@skole.hr)
  • za izlazni server stavite:
    • ime servera smtp.skole.hr, port (priključak) 587
    • security type TLS (StartTLS); projerite još jednom port
    • poslužitelj zahtijeva provjeru autentičnosti, s istim podacima kao ulazni
    • pod korisničko ime korisničko ime bez domene (npr. loptica.spogic, ne loptica.spogic@skole.hr).

Na kraju, ako želite, postavite da vam program ne zvoni kad pristižu poruke – blinkajuća LED-ica i ikona obavijesti bit će sasvim dovoljni :-).

Filmići :-)

Filmića o namještanju klijentskih programa na mobitelima ima jako puno, no postupak je uvijek nalik na sljedeći:

 

preskoči na navigaciju